Sunday, October 18, 2009

Hati & Perasaan

Maaf pembaca-pembaca sekalian, lama tak menjengah ke Blog ku ini.. Bukan sengaja tapi terlalu sibuk & terlalu stress dgn pelajaranku. Maybe sebab dah Final Sem. Dan yang paling perit apabila aku diuji dgn dugaan yg amat besar dari Yang Maha Esa. Terasa sgt tertekan tapi mungkin semua ini ade hikmah utk diriku. Sedih yang teramat, terasa hati, kecewa & berbagai lagi jenis perasaan yg ku rasai di waktu ini.. Hari-hari ini ku lalui dgn kemurungan kerana tak sangka perkara ini akan terjadi di waktu aku sibuk dgn Projek, Thesis & Final Exam. InsyaAllah aku akan cube terima kenyataan dan meredhainya cuma mungkin memakan masa sedikit.. Aku tahu bahawasanya Allah Maha Mengetahui segalanya & tahu apa yang terbaik utk hamba-Nya..

Hurmm, berharap sgt agar sahabat-sahabatku akan sentiasa memberi semangat kpd ku utk melalui hari-hari yang mendatang.. Bersama celoteh ini, aku sertakan sekali lirik lagu dari Francesca Peter.. Entah kenapa aku rasa lagu ini sungguh sedap utk di dengar ketika ini.. Lagu ini boleh di'download' atau bagi sahaja email & aku akan hantar kepada sesiapa yg mengkehendakinya.. Lagu ini sangat menusuk jiwa jika di hayati dgn hati yang ikhlas~~

Akulah Kekasihmu
by Francesca Peter

Di pertemuan semusim yang lalu
Harumnya suasana
Kehadiranmu sewangi haruman
Mengasyikkan perasaan ini

Tanpa ku menduga
Bagaikan lautan menghempas
Menghanyutkan daku
Terlontar jauh dari sisimu

Mengapa mesti terpisah
Sedangkan aku sabar dalam kesetiaan
Biarkan wajah rinduku terdampar sepi
Menunggu berakhirnya nafas... ini

Sejenak itu aku menyedari
Betapa sayangnya aku
Andainya dikau menyesali diri
Pulanglah kerna akulah kekasihmu



7 comments:

ARYN said...

putus cinta ek?

Alif Roznan said...

entah le...
maybe ye~~

iNt@N said...

sabola bebanyak ek.....

Alif Roznan said...

erm ok~~

ARYN said...

"man 'asyaqa,wakatama,wasabara,ghafarallahu lahu wa adkhalahul jannah" (alhadis) Sesiapa yg jatuh cinta, lalu menyembunyikannya n bsabar, allah ampunkn dosanya n dimasukkn ke dlm syurga.. Hadis ke2 yg lbh kurang "man 'asyaqa,fa'afa,fakatama,famata,fahuwa syahid" sesiapa yg jatuh cinta,lalu menjaganya n menyembunyikannya,lalu mati,maka matinya adalah mati syahid..

:)

Alif Roznan said...

InsyaAllah aryn..

thanx intan n aryn~~

Anonymous said...

salam

putus cintakah?
saya pernah berada di tempat saudara, penuh tugasan, projek bertimbun, tesis dan segala macam. Sebenarnya stress yang buat kita lebih mudah dipengaruhi emosi kalau tak putus cintalah.

cuba riangkan hati bila rasa down k ^_^