Friday, July 23, 2010

Setelah 8 bulan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua~~

8 bulan berlalu,hari ni baru terase nak update blog yg dah nak expired ni,abes berhabuk sana-sini..nak wat camne,FB lebih diutamakan dari segalanya..maybe juge disebabkan terlalu busy..berbeza sgt tyme study dulu dgn tyme dah bekerjaya sekarang,tiada mase nak merapu & mencarut..utk pengetahuan semua,aku update blog ni pun disebabkan terlalu bosan di tempat kerja,maklumlah kat opis ni,sume laman sosial kene block..tiada lg FB mahupun YM..so,nak ilangkan kebosanan,inilah care yg terbaek..haha

Aku rase,kali ni nak story sket pasal kehidupan kerjayaku selama 8 bulan sblm ni..aku abes study hujg bln november 2009 n Alhamdulillah,aku dpt menyempurnakan amanah Allah dan ibubapa ku utk tamatkan pembelajaran aku..bulan disember adalah bulan utk ku berehat & lepak bersama sahabat handai..ke sana sini aku berjalan,mmg rasenye byk duit di abeskan waktu tu..so,masuk je bulan Januari 2010,aku mule mencari kerja yg setaraf dgn bidangku..Alhamdulillah,tanggal 11hb Januari 2010,aku telah masuk ke alam pekerjaan..aku telah diterima sebagai Site Engineer (Jurutera Tapak) di salah sebuah syarikat Kontraktor Kelas C (Arames Sdn Bhd)..aku di tempatkan di Kg. Kuantan, Kuala Selangor…projek membina Masjid Kg. Kuantan & tapak pembinaanku betul-betul bersebelahan dgn pusat rekreasi kelip-kelip Kg. Kuantan.
Banyak cabaran & dugaan yg aku hadapi di sana tapi banyak juga ilmu yang telah ku pelajari di tapak pembinaan tersebut..panas terik,hujan lebat semua aku lalui demi mencari sedikit wang belanja..6 hari aku bekerja setiap minggu..Moga Allah merahmati pekerjaan ku itu lebih-lebih lagi bangunan yg hendak di bina itu adalah Rumah Ibadat agama ku..

Aku di sana cuma utk 4 bulan tapi sgt berterima kasih kepada majikan ku yg telah byk memberi tunjuk ajar kpd ku..aku berhenti kerja di sana dek kerna mendapat tawaran kerja yg lebih bagus..30hb April 2010 adalah hari terakhir aku di Kg. Kuantan..sedih juga nak tinggalkan,maklumlah buruh2 Indon pun terlalu rapat dgnku..mereka mmg baek sgt dgn ku..muahahaha

Kerjaya kedua ku akan di coretkan kemudian…

1 comment:

Eks-Arau said...

semoga u sukses slalu..amin